Gode øyevitaminer og antioksidanter

Riktig kosthold er viktig for hele kroppen, og øynene er ikke et unntak. Både grønne grønnsaker, gulrot, paprika, blåbær og andre bær og fargerike grønnsaker inneholder mye karotenoider og andre antioksidanter som øyet nyter godt av.

Meld deg inn i dag og få tre måneder gratis abonnement


Ønsker du å forsikre deg om at du får i deg nok eller om du vil forsterke effekten, kan man vurdere å ta et kosttilskudd i tillegg til å spise sunt og variert. Ophtamin 20 er et av de godt dokumenterte vitamintilskuddene, basert på amerikansk forskning fra mai 2013.

Opthamin 20 er vitamintabletter spesielt utviklet for øynene. De inneholder hele 20 mg sink og 2,5 mg lutein som bidrar til et normalt syn og normal omsetning av A-vitamin i øyet. Lutein finnes spesielt iblant annet spinat, brokkoli, kålprodukter og eggeplommer. Det anbefales å innta 6 mg om dagen, noe som tilsvarer enten 150 gram spinat, 300 gram brokkoli, 200 gram mais eller 1 kilo gulrøtter. I tillegg inneholder de 125 mg C-vitamin og 75 mg E-vitamin som bidrar til å beskytte cellene mot oksidativt stress, samt 0,5 mg av antioksidanten zeaxanthin og 0,5 mg kobber. Ophtamin-serien er dansk og har eksistert siden 2006.

Leverandør: Ophta, info@ophtamin.no, tlf. 908 55 004

PS: Artikkelen er ikke sponset.

 

Spread the love